לבריאותה – בית לרפואה פמיניסטית, מאת ד"ר ליאור ברוך

כבר זמן מה שאני חושבת על זה, לפתוח בלוג רפואה פמיניסטי. אני מאוהבת במקצוע הרפואה ובעבודה שלי, ואחד מהדברים שאני יותר אוהבת הוא היכולת לתת למטופלות/ים הבנה וכוח על גופן/ם, את הזכות להחליט עצמאית על סוג הטיפול שיקבלו, ומתי והיכן יקבלו אותו. או בקיצור,

להיות פמיניסטית.

כשאנחנו ניגשות לרופאה, אנחנו לא תמיד מקבלות את המידע או את היחס שקיווינו לקבל. הסיבות רבות: חלקן נובעות מהעומס והיעדר המשאבים; חלקן קשורות לסט הערכים האישי של הרופא/ה או המטפל/ת; וחלקן תלויות במטופלת, שלא תמיד יודעת מה לשאול, או איך להסביר; ולרוב? לרוב זה שילוב ייחודי של כל אלה.

במצב כזה, חלקנו ניגשות לחפש מקורות מידע אחרים: חברות וחברים, משפחה, ספרים, אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות. הגישה החופשית לאינטרנט היא דבר נהדר ופמיניסטי, שמאפשר לצמצם פערים חברתיים ופערי בריאות. אבל לצד היתרונות, ישנם חסרונות משמעותיים, כמו מידע לא מפוקח ולא מדויק, מידע נגוע באינטרסים זרים, או כזה שמניח לגבינו הנחות מוטעות שהושרשו באלפי שנים של פטריארכיה.

אז אני חושבת שמגיע לנו מרחב של רפואה פמיניסטית. מקום שוויוני ופתוח, שגם נותן מידע מהימן וחף מאינטרסים. כזה שעוסק בבריאות של הקבוצות שנדחקו מחוץ להגמוניה, ובהן נשים, להט"ב+, מיעוטים אתניים, נשים שמנות, נשים עם מוגבלות, נשים זקנות ועוד. מקום שמנגיש באופן פשוט ומכבד נושאים בגינקולוגיה, רפואה מודעת מין ומגדר, רפואה גאה ורפואה חברתית.

 

ואם גם אתן צריכות/ים מקום כזה – תוכלו למצוא אותו כאן.

בברכת בריאות שווה,

ד"ר ליאור ברוך

לבריאותה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות דומות