טיפולי פוריות דורשים מהאשה המטופלת לעקוב בו זמנית אחרי פרמטרים רבים: תזמון נטילת כדורים, הזרקות, חום גוף, בדיקות דם, אולטרסאונד ועוד. בדיוק לשם כך התגייסה חבורת יזמיות, כדי ליצור אפליקציה חינמית שתשרת נשים בטיפולי פוריות. מאת חן ברק-לויט

טיפולי פוריות דורשים מהאשה המטופלת לעקוב בו זמנית אחרי פרמטרים רבים: תזמון נטילת כדורים, הזרקות, חום גוף, בדיקות דם, אולטרסאונד ועוד. מורכב. בדיוק לשם כך התגייסה חבורת יזמיות, כדי ליצור אפליקציה חינמית שתשרת נשים בטיפולי פוריות. 

 

15% מאתנו נתקלים בקשיים בניסיון להרות. פחות מדברים על זה… אז בואו נדבר

איך מוגדרת בעיה בפוריות?

לפי חוסר הצלחה להרות לאחר שנה של יחסי מין בלתי מוגנים.

איך יודעים מה הסיבה לתת הפוריות?

לאחר שנה של נסיונות ללא הצלחה אפשר לפנות לבירור רפואי. בבירור יבדקו גורמים נקביים העשויים לגרום לקושי בכניסה להריון, וגורמים זכריים. חשוב לבדוק את שני הגורמים.

נמצא הגורם לתת הפוריות. מה עוברת האישה בטיפולי הפוריות?

ישנם מגוון של טיפולים אפשריים, כתלות בבעיה. הנפוצים שבהם הינם הזרעה והפריה חוץ גופית. הזרעה היא החדרה של זרע שהושבח במעבדה, אל חלל הרחם על ידי רופא/ה מומחי/ת לפריון. בהפריה חוץ גופית (IVF) מפגישים את הזרע והביצית ליצירת עובר, מגדלים את העובר מספר ימים ומחזירים לחלל הרחם.

בהפריה חוץ גופית, ולעיתים גם בהזרעה, רוצים לגרום ל"גירוי שחלתי". הרעיון הוא לגרום למספר זקיקים (ובתוכם מספר ביציות) לגדול, כך שיהיה אפשר להגדיל את הסיכוי להריון. באופן טבעי גדלה רק ביצית אחת בחודש. עם הורמונים אפשר להגיע לשתי ביציות בחודש ואפילו לעשרים, כתלות בטיפול ובמינונים.

האישה בטיפולי הפוריות נדרשת פעמים רבות לקחת כדורים או להזריק תרופות. במקביל היא צריכה "מעקב ביוץ" כדי לאתר את היום הפורה. מעקב הביוץ כולל מספר בדיקות אולטרסאונד, ובדיקות דם.

איך אפשר לנהל את המעקב הזה?

זה באמת מורכב. בדיוק לשם כך התגייסה חבורת יזמיות, כדי ליצור אפליקציה חינמית בשם EMMA, שתעזור לניהול של מעקב הביוץ. האפליקציה תלווה את המטופלת מפגישתה הראשונה אצל הרופא/ה, ותאפשר לה להזין את תכנית הטיפול. לאחר מכן היא תתזכר על בדיקות וזריקות, ותעזור לה לשמור את כל המידע שמתקבל ולהציג אותו אחר כך בצורה מסודרת. זה יעזור מאד למטופלת.

נשמע נהדר. איך אפשר לעזור לאפליקציה הזו לקרות?

בתרומה לגיוס ההמונים! כל נשות המקצוע הפועלות בפרויקט מתנדבות כדי ליצור את האפליקציה. יש שירותים חיצוניים שעולים להן כסף, ולכן יצאו לגיוס המונים, וישמחו על כל תרומה קטנה למטרה חשובה וטובה זו. חשוב להן שהאפליקציה תהיה חינמית וזמינה לכל מי שתרצה להשתמש.

 ניתן לתרום לפרויקט בקישור הזה 

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=AaUngqgBjIE&w=560&h=315]

Team2

בין EMMA ל'לבריאותה' אין כל קשר עסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות דומות